Dagen före dagen

Sitter här dagen innan omtentan i externredovisning, som man har längtat! Det bara spritter i benen och lyckoruset i min kropp sprider sig som en löpeld. Ok, nu tror jag nog ni förstår att jag är en gnutta ironisk, men skämt åsido ska det bli skönt att skriva imorgon och förhoppningsvis även bli av med den kursen för nog har jag tragglat detta ett tag nu känns det som. Det slog mig idag bara hur skön den där känslan är när man äntligen förstår något som inte funnit sig naturligt och lätt från början. Poletten trillar ner och för några sekunder får man en boost och känner sig riktigt nöjd, ni vet förhoppningsvis vad jag menar? Man för ett sånt självförtroende och driv att man direkt slänger sig huvudstupa in i nästa krixiga problem... och så sitter man åter där i skiten, HAH PUCKO!
Det går hyfsat att illustrera detta med det judiska ordspråket:

Från framgång till motgång är det ett litet steg,
från motgång till framgång är det lång väg att gå.

Nu är det så att ett fåtal personer som känner mig riktigt väl vet att jag hade en period i mitt liv då jag fascinerades av ordspråk och då inte nödvändigtvis av de allra vanligaste. Allra roligast var nog när man kunde driva någon till vanvett med att dra av en hel konversation fylld av kryptiska ordspråk som egentligen knappt förstods av någon annan än mig själv, åtminstonde inte för stunden. Ibland kan det faktiskt vara kul att jävlas med folk, så länge man gör det med glimten i ögat såklart ;) Men jag lovar att inte jävlas med någon innan jag skrivit klart imorgon för jag behöver alla tummar som kan tänkas hållas för mig imorgon!

Igår fick jag rätt på ett himla skoj klipp som föreställer Superman, men det är inte vilken Superman som helst... it´s Black Superman aka Rasta Superman. Denna skojjare stod precis utanför ingången till Reggaefestivalen och showade för fulla muggar. Han gör det redigt bra oavsett om han är dopad eller inte, eller vad tycker ni?



Showtime!

Se nu till och håll tummarna för mig imorgon!

Snipp snapp snut
Superman flyger ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0