Bims födelsedag

Det är värst vad jag blev aktiv då, skämmer bort gör jag också när jag bjuder på nya bilder. Denna var faktiskt en present till min extramamma Bim då hon fyllde 50 nu i somras. Jag blev väldigt glad när jag kom på vad det var jag ville ge henne i present - en av mig själv handmålad tavla. För kan min gratulation bli mer personligen uttryckt än så? Förhoppningsvis något som kommer uppskattas under aningens längre tid än de smått taffliga men ack så för den åldern genomarbetade verk man lyckades skapa när man slöjdade som liten. Allt som oftast behövde ju dessa kreationer en lite närmare förklaring vad de egentligen skulle föreställa innan de ett par veckor senare hamnade i någon skrubb eller som rentav "av misstag" användes som ved.
Det fanns ju flera andra anledningar till att detta kunde bli en lyckad present; Bim hade på förhand undanbett sig vanliga presenter till förmån för bidrag till ett projekt för överviktiga barn och ungdomar, om man ändå ville skänka något. Jag kände ändå att även om hon inte hade önskat sig en tavla var detta en pryl utöver det vanliga.
Får tacka far för hjälpen med att hitta ett bra motiv, även om han till en början var lite svår att samarbeta med eftersom han inte förstod att jag skulle måla den själv.
Slutresultatet blev riktigt lyckat om jag får säga det själv och den glädje som sprids när någon verkligen genuint visar sin uppskattning för en gåva man dessutom själv skapat är ovärderlig. Jag överräckte presenten tätt efter att jag hållit mitt "tal" till födelsedagsbarnet. Eller...ja... att kalla det för ett tal är ju att ta i. Eftersom jag inte är någon van talare skrev jag ihop en liten text som jag brände av på en rytm. Vissa kallade det för en "rap" vilket jag för stunden tyckte va riktigt skrattretande men jag vet inte vad jag skulle rubricera det som. Kanske någon blandning mellan rap, vers och singjay...oj vad man ska va pretentiös här då! En sak är säker; jag har i och med detta inte utgett mig för att kunna varken rappa eller sjunga!



Den föreställer alltså min pappas sambo Bim och deras Bamse. Bilden var inplastad, därför den får sådan glans längst ner i mitten. 

OBS denna går inte att beställa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0