Jesus Christ!

Jag är ju en så sanslöst andaktsfull människa att jag länge lidit av att jag inte haft någon bild av Jesus i mitt hem, förutom den lilla fickikonen som står på mitt sideboard. Nä men skämt åsido var detta faktiskt en beställning jag fick, en på flera sätt väldigt rolig sådan. Det finns ju flera anledningar till att man kan känna extra mycket driv och engagemang inför ett projekt. Det behöver ju inte vara så att det är jag själv som har en positiv känsla knuten till personen jag avbildar eller att den innebär en extra stor utmaning. Egentligen räcker det ju gott och väl att personen i fråga kan smitta av sig sitt engagemang och sin glädje på mig. Förhoppningsvis alstras mer glädje i skapandeprocessen i och med att han/hon tror på och uppskattar mina idéer. Helt enkelt; hon blev glad, jag blev glad osv. Så var verkligen fallet när jag gjorde denna tavla vilket gör mig extra glad när jag ser den.
Man behöver ju inte va särskilt religiös för att uppskatta en så mytomspunnen person/företeelse som Jesus. Oavsett om han fanns eller inte har han ett starkt symbolvärde för människor över hela världen. Jag hoppas och tror verkligen att denna kommer sprida ro på den vägg den pryder för det är verkligen en bristvara i dagens samhälle. Alla medel som får människor att koppla från stressen och känna hopp är bra medel förutom de dåliga.
Så till tavlan då; i princip såg slutresultatet ut såhär bortsett från att jag lagt till en svart rand på höger sida föreställandes kanten på hans kåpa plus att jag signat den.



Snipp snapp snut
För Jesus en stor salut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0