URF 2008

Dagen till ära tänkte jag lägga upp min första tavla med Bob Marley motiv, ingen kan väll ta miste på det fantastiska leendet hos den man, av vissa till och med kallad för en profet, som under sin karriär hann med att förmedla sååå mycket till människor över hela världen. Man måste beundra den mannen när man tänker på vad hans infuenser har betytt inte bara för reggaen som genre utan även för musiken som helhet. Jag hoppas att denna tavla i sin tur lyckas förmedla en känsla av glädje och hopp, just nu gör den i alla fall det hemma hos mig men jag kan lugna eventuella intressenter med att den inte är såld, kanske delvis för att den är min personliga favorit.
Hursomhelst vankas det Reggaefestival i min hemstad Uppsala och trots ett envist duggregnande utanför mitt fönster kommer jag inte ha några problem att tagga till. Förväntansfullheten inför årets festival har legat och grott men det är först nu som jag på allvar börjar få ett sådant pirr i magen. Årets line-up innehåller flera guldkorn, av vilka jag sett några tidigare medans andra är oskrivna blad åtminstonde vad gäller live-framträdanden.



Hoppas så många som möjligt får möjlighet att njuta av årets höjdpunkt på reggaescenen i Sverige!

snipp snapp snut
fyra av kalaset
med bomber å krut

Kommentarer
Postat av: gamminator

men hallå eller?! riktigt schysta tavlor, när blev du konstnär :)? Hur är dom gjorda, material, färger mm? Imponerande.

2008-08-08 @ 14:06:41
URL: http://laughandahalf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0